Kundeservice på nettet – fire tips til at få gladere kunder og flere slag

En af de ting som mange detailbutikker i dag fremhæver, når de argumenterer imod e-handlen er, at de kan levere en personlig service end webbutikkerne. Og dette til sin vis korrekt. Der ér forskel på at købe ting over nettet og ansigt til ansigt med en sælger, men det betyder ikke, at man ikke kan yde en god personlig service, selvom man ejer en webshop. Så hvis du gerne vil give dine kunder en mere personlig service og eventuelt få flere salg – for det får man, når man leverer varen – så kommer der her 4 tips til, hvordan du kan give dine kunder en bedre service, når de handler i din webshop.

1: En intelligent chatfunktion – lad dine kunder få afklaret deres tvivl

Det første som man bør have på sin webshop, hvis man gerne vil yde en god kundeservice, er en intelligent chatfunktion. Med en intelligent chatfunktion menes der en chatfunktion, der automatisk gør opmærksom på sig selv, når man kommer ind på en given hjemmeside.

Typisk vil der komme en besked frem, nederst i højre hjørne af skærmen der siger noget i stil med ’Vedkommen til min webshop, sig endelig til, hvis du har nogle spørgsmål’. Disse meddelelser fanger hurtigt brugernes opmærksomhed og dermed har man allerede signaleret over for sine kunder, at man står klar til at hjælpe. Dermed opstår der også en fordel, da mange kan finde det irriterende at skulle afvise en salgskonsulent, når de henvender sig til en i en fysisk butik.  Et godt eksempel på en webshop, der gør godt brug af en sådan chatfunktion, er bedrenaetter.dk der sælger senge og sovesofaer. Virksomheden har ingen fysiske butikker og er derfor meget afhængig af at kunne levere end god service online.

2: Gode tekster med interne links

En anden måde man kan yde en god kundeservice og sikre sig selv flere salg med en webshop er ved at producere en lang række gode kategori- og produkttekster på din webshop. Såvel Google som forbrugere efterspørger i stigende grad gode og præcise tekster. I denne forbindelse gælder det om at skrive korte skarpe tekster, særligt hvis de ligger i toppen af en given side, samt supplere med lange, dybdegående og detaljerede tekster i footeren.

Derudover bør man med fordel også gøre noget ud af at lave masser af relevante interne links i sine tekster til relaterede produkter og ikke mindst kategorier. Hvis en person leder efter plastikbolde, kan det godt være, at deres søgehensigt er at købe et boldbassin og derfor bør man lave nogle interne links, der gør det muligt for den person at finde de tættest relaterede produkter, hurtigt og nemt. På den måde gør man det nemt at navigere rundt i sin webshop og det bidrager til en bedre brugeroplevelse. Hvis du vil se et godt eksempel på, hvordan man laver interne links i sine tekster, finder du det her.

3: Informative videoer

En tredje ting, som bør have på sin hjemmeside eller webshop, hvis man gerne vil give sine brugere en god oplevelse, er videoer både personlige videoer og emnerelevante YouTube videoer. De fleste brugere foretrækker i dag at se videoer fremfor at læse tekster – det betyder dog ikke, at du skal ofre gode tekster som forklaret ovenfor.

I stedet skal videoer ses som et supplement. Fordelen ved videoer er, at de kan kommunikere til dine kunder hurtigere og mere præcist. Derudover ser de fleste videoerne til ende og dette bidrager til en højere sessionsvarighed på din side, hvilket er noget som Google lægger vægt på, når den skal afgøre din hjemmesides kvalitetsresultat og derfor kan det også have effekt på din hjemmesides placeringer i søgeresultaterne. Det er kort sagt to fluer med et smæk! Hos hviid-erstatningsadvokater.dk kan du se et godt eksempel på, hvordan man kan kombinere både gode tekster og videoer.

4: Beløn dine kunder – tilbyd bonusser

Som en fjerde og sidste ting, så kan man med fordel overveje at indføre en bonusordning på sin hjemmeside, hvis man gerne vil kunne holde på sine kunder. Flere stor danske hjemmesider bruger dette koncept blandt andet Coolshop.dk. Fordelen ved at indføre bonusser er at det er en god måde at opnå mersalg på, da man som regel skal købe for et bestemt beløb over længere tid og derfor kan man sige, at kunderne skal gøre sig ’fortjent’ til at få en bonus. Alle bliver glade når de får et særligt tilbud skræddersyet til dem. Det giver en langt mere person og unik oplevelse end hvis man bare laver store kampagner, der gælder alle i forbindelse med jubilæer og højtider såsom jul og Black Friday.

 

More

Facebook annoncering til opsalg og god kundeservice

Dette er et gæsteindlæg af Halfdan Timm

De fleste tænker på Facebook som et medie til at sælge mere.

Det er Facebook også særligt egnet til, når du benytter dig af retargeting-kampagner, annoncerer til eksisterende e-mailmodtagere og de, der i forvejen har ’Liket’ din side.

Men Facebook kan også være et medie til at opsælge dine eksisterende kunder og sikre dem en god kundeservice.

Sådan bruger jeg selv verdens største sociale medie i forbindelse med salget af min bog om Facebook annoncering. Hvis du har været inde på FBAnnoncering.dk og kigge, men ikke købe, bliver du ramt af en række annoncer, herunder denne:
billede-lead-ad
Men hvad så hvis du rent faktisk har købt bogen – skal du så ingen annonce have?

Jo – selvfølgeligt skal du det.

Hvis du rent faktisk har købt min bog om Facebook annoncering, og du var logget ind på Facebook samtidigt med købet, så dit køb er koblet til din profil, viser jeg dig denne annonce i stedet:

annonce-send-besked

Denne annonce vises til alle købere de sidste 60 dage 1 gang om ugen. Jeg viser den ikke hele tiden, for jeg vil heller ikke overbebyrde vedkommende – det handler ene og alene om at yde en god service og at folk skal føle, de får mere end de forventede ved købet af min bog.

Sådan er annoncen sat op

At lave retargeting til de, der har købt dit produkt, forudsætter du har pixlen fra din annoncekonti installeret på dit domæne.

Du skal lave en brugerdefineret målgruppe med personer, der har set din kvitteringsside. I mit tilfælde ser det sådan her ud:

billede-brugerdefineret-maalgruppe

Din målgruppe skal være på minimum 20 personer, før at du kan bruge den til annoncer. Vælg derfor en lang nok tidsperiode til, du har minimum 20 konverteringer.

Herefter skal du oprette en kampagne til annoncen.

Hvis du gerne vil sælge flere produkter, giver ”Klik til website” eller ”Konverteringer” mening som annoncemålsætning.

Hvis du gerne – som jeg – vil opfordre brugerne til chat, kan du bruge ”Klik til website” og så ”Messenger” som destination på annonceniveau.

vaelg-messenger

Du kan indstille en besked, brugerne ser før de skriver til dig, når du vælger Messenger som format.

Når en person reagerer på annoncen og sender mig en besked, får jeg denne direkte på min Facebook-side – så skal jeg blot sørge for at svare, så brugeren også får en god oplevelse.

Brug det til opsalg

Jeg bruger annoncerne i ovenstående tilfælde til at yde en god service.

Du kan også bruge det til opsalg.

Jeg har en affiliateside indenfor rejsebranchen. Her kan brugerne søge efter flybilletter og hoteller. Her benytter jeg formatet til at vise en annonce relateret til kompensation for flyforsinkelse til alle, der har søgt efter flybilletter:

billede-flyforsinkelse

Med annoncen bliver den besøgende sendt direkte videre til udbyderen af denne tjeneste (Flyhjaelp), men gennem mit affiliate-link, så der er sporing og jeg bliver sikret kommission.

Det giver mening for mig at vise annoncen i dette tilfælde, fordi jeg ved at den besøgende skal ud at flyve snart – så har vedkommende sikkert også fløjet inden for de sidste 3 år, der er grænsen. Vi husker dårlige oplevelser som forsinkelser og jeg lokker med muligheden for at tjene penge uden at røre en finger selv. Det skaber engagement fra brugerne, en høj relevansscore, lav klikpris og samlet set et godt afkast på kampagnen.

Hvis jeg solgte proteinpulver, ville jeg bruge muligheden til at opsælge kreatin.

Hvis jeg havde et kursus inden for Facebook annoncering, ville jeg opsælge det til min bog.

Og hvis jeg solgte en mere personlig ydelse, ville jeg sikre mig, at folk der købte også fik stillet alle de spørgsmål, de gerne ville.

Mulighdederne er mange – nu er det din tur. 🙂

More

Tandbud giver gennemskuelighed på tandlægemarkedet

Priserne hos de danske tandlæger er som regel meget varierende. Er man hos en dyr tandlæge, så kan man ende med at skulle af med mange tusinde kroner selv for en af de mere simple behandlinger.

Det er et problem for mange, da de store regninger ofte er uforudsete og svære at tackle for den skrantende privatøkonomi, som er de barske realiteter for mange mennesker. Det har Tandbud ApS nu valgt at sætte en stopper for.

Der skal være gennemskuelighed på tandlægemarkedet, og det skal være nemt at kunne finde en tandlæge, som kan ordne din behandling for en pris, som du har råd til at betale.

Få tre tilbud på dine behandling og find den billigste løsning

En af funktionerne på Tandbud.dk er, at du kan indhente tre gratis tilbud på en specifik behandling. På den måde kan du nemt og omkostningsfrit finde frem til den tandlæge, der kan give dig den bedste pris.
Du kan få tre tilbud på følgende behandlinger

  • Bro
  • Implantater
  • Knogleopbygning
  • Paradentose
  • Plastfyldninger
  • Porcelænskrone
  • Rodbehandling
  • Tandblegning
  • Tandeftersyn
  • Tandproteser
  • Tandregulering
  • Visdomstænder

På hjemmesiden har du mulighed for at beskrive den behandling, som du har brug for at få lavet, eller sågar uploade en eventuel behandlingsplan eller det tilbud, som du har fået fra din nuværende tandlæge. På den måde har de øvrige tandlæger noget at gå ud fra, og så kan de nemmere og mere præcist komme med et konkret tilbud til dig.tandbud-bund

Har du blot brug for at skifte tandlæge?

Hvis du ikke står over for en større behandling her og nu, men bare har lyst til at skifte tandlæge, så kan du også benytte hjemmesiden til det formål.

For en af sidens andre funktioner er nemlig muligheden for at finde, sammenligne og anmelde tandlæger rundt omkring i landet. Du skal blot skrive dit postnummer ind, og så vil du ellers blive præsenteret for en lang række tandlæge i nærheden af dig. Hos dem alle vil du kunne læse eventuelle anmeldelser, hvis de har fået nogle, fra nuværende eller tidligere patienter og på den måde kan du nemt og hurtigt danne dig et indtryk af den enkelte tandlæge.

Der kan ikke herske nogen tvivl om, at der har været brug for sådan en hjemmeside herhjemme. Mange mennesker bliver desværre ved med at gå til den samme tandlæge igennem flere år, fordi de ikke nemt og hurtigt kan finde andre alternativer forud for en større behandling.

Det er nu blevet muligt, takket være Tandbud.dk. Siden, der gør tandpinen lidt mildere.

Sponsoreret indlæg

More

Udfordringer for teknologien bag sportsvæddemål

For spiludbydere er det helt store turneringer som for eksempel VM i fodbold, der er de vigtigste sportsbegivenheder. Det er ingen tvivl om, at disse begivenheder også er det mest krævende, og det er begivenheder, der trækker tænder ud alle afdelinger hos spiludbyderen, lige meget om det vedrører operations, it eller marketing. Det er i en sådan periode, at konkurrencen intensiveres, presset stiger for at få nye kunder og fastholde de gamle. Marketing udgifter eksploderer, og der kommer konkurrence mellem forskellige produkter og produktdifferentiering. Det er også begivenheder, der maksimerer det potentielle kundegrundlag, og taler vi om VM, så er det den største begivenhed med den bredeste globale appel. Samtidig stiger omsætningen på væddemål til skyerne, betydningen af live spil og andre online spil bliver øget. Men der er også risiko forbundet hermed, og ethvert betting firma må naturligvis overveje, om det kan betale sig.

Modsatrettet er der også øgede forventninger til, hvordan spiludbyderne kan tilbyde deres sportsvæddemålsløsninger og -teknologi, og hver gang kan man håbe, at der kommer nye generationer af platforme til sportsvæddemål. I dag har nogle spiludbydere vænnet sig til at gå på kompromis med, hvad de kan forvente af deres betting platform. Specielt i forhold til forskellige spillemarked synes standarderne for betting platforme at være faldet en smule i de seneste år, hvor der måske ikke er sket så megen udvikling, som vi ellers har været forvent med.

Særligt i Danmark har vi oplevet en særlig udvikling. I begyndelsen af 2012 blev det danske spillemarked liberaliseret, og det betød, at det danske spillemarked officielt åbnet for andre indenlandske og udenlandske spiludbydere end Danske Spil. En lignende udvikling har vi også set i andre europæiske lande som eksempelvis Italien. Det stiller endnu flere krav til spiludbyderne, fordi der nu er national lovgivning, der tilmed skal overholdes. Det kan sagtens være en lovgivning, der varierer fra land til land, og det gør det sværere at tilbyde grænseoverskridende virksomhed. Dette har udfordret betting firmaer og de udvikler, der står bag den teknologiske udvikling af betting platformene. Derfor er megen udviklingskraft og innovation brugt til forhold, som næppe er synlige for de fleste spillere. Udviklingen skal dog ikke forklejnes. En stor del af den teknologiske udvikling er nok sket bag skærmen, men det har gjort det mere sikkert at spille på nettet.

I Danmark er det eksempelvis blevet et krav, at der skal logges ind med NemID, som er den samme løsning, som kunderne bruger til at logge ind på deres netbank. Det er naturligvis ikke noget, man bare gør, og vi så da også, at flere spiludbydere brugte adskillige måneder på at komme på plads, efter at reglerne var trådt i kraft. Løsningen ligger endnu heller ikke klar til mobiltelefoner, hvor myndighederne har accepteret at håndhæve mere lempelige krav i en overgangsperiode, der indtil videre er blevet forlænget flere gange.

Næste bølge af teknologisk udvikling af betting platforme, forventer vi, klart og tydeligt vil blive til spillernes fordel, men det bliver naturligvis spændende at se, hvad der kommer til at ske i et så konkurrencepræget marked.

More

Hyggelige spil hos MrSpil.dk

Når du går ind på en ganske almindelig dansk (eller udenlandsk for den sags skyld) casinoside, så er det første du ser ikke altid et kønt syn. Du bliver bombet sønder og sammen med 47 forskellige tilbud om, hvor mange penge du kan tjene ved at indsætte en halvtredser, samt en masse andre store løfter og fakta om, at 89% af alle som bruger siden faktisk går der fra med millioner.

Disse sider har alle det tilfælles, at de vil snyde brugeren. Ligesom enhver anden, nogenlunde fungerende hjerne ved disse sider udmærket godt, at det er noget forbandet vrøvl de smider op i hovedet på dig igennem en masse pop-up vinduer.

Netop lige her er stedet, hvor Mr. Spil kommer ind i billedet. På Mrspil.dk handler det nemlig ikke om at spille de helt store casinospil og blive lovet millioner. På MrSpil får man i stedet muligheden for at vælge imellem 70 hyggelige, anderledes og udfordrende spilleautomater. Skulle det så vise sig, man rent faktisk var ret god til de spil man valgte, så skal det da også siges, at der er rigtigt gode muligheder for at tjene relativt store penge.

Når du laver en bruger på siden, så er det første du møder, en fin velkomstcheck på 50 kroner. Disse 50 kroner giver dig muligheden for lige at checke det hele ud. Dette check er helt uden indbetaling (og hvis du er heldig, kan det være du faktisk går hen og tjener en smule allerede der!).

Når denne startbonus er brugt, bliver du dog desværre nødt til at ligge en sum penge, hvis du gerne vil spille videre på de mange spilleautomater.

På op til de første 2000 kroner får du dog dobbelt op og du har dermed en god mulighed, for at få spillet en masse spil, til ikke ret mange penge.

Interessante spil

På siden er der rige muligheder for at slå sig løs, med en masse spændende og ekstremt hyggelige spil. For eksempel er der en lang række klassiske puzzle games (dog med små twist og anderledes grafik), som altid er hyggelige at nørde lidt – specielt, hvis man rent faktisk er god til den slags.

Derudover ligger der på siden en række mere moderne og anderledes spilleautomater, som for eksempel ”South Park”, der er kendt fra TV-serien med samme navn.

Er du derimod mere til de gode gamle spil som Blackjack, er der naturligvis også muligheder for dig.

Konklusion

Alt i alt er mrspil.dk en af de mere hyggelige casino-agtige sider, med rigtigt gode muligheder for at vinde. Dog skal man altid huske på, at når man benytter sig af MrSpil, så gør man det fordi siden er hyggelig og fordi der er så mange fede bonusser, mindre konkurrencer og af og til konkurrencer med rigtigt store og flotte præmier!

Hvis du skulle få lyst til at kigge forbi deres side, håber jeg at du får det hyggeligt. Det virker i hvert fald til at være en side, som man godt kunne blive godt og grundigt afhængig af – Men på en god måde. Netop fordi, at der også er mulighed for at ”spille for sjov”, således at man ikke altid behøver at smide penge i det at have det sjovt.

More